برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

بازی کودکان راهی برای شکوفایی خلاقیت ها

بازی ها جنبه های مختلف کودکان را به چالش می کشند و به آنان دیدگاه تازه‌ای می دهند، از این رو این تجربیات جدید باعث می شود خلاقیتشان شکوفا شود.

کودکان بخش زیادی از وقت و عمر خود را صرف بازی و سرگرمی می کنند. این نیاز و ذات آنهاست و از همین طریق نیز جهان پیرامونشان را به تصویر می کشند. بازی ها می توانند در تربیت و بسیاری از آموزه های کودک تأثیرگذار باشند و بهتر است مهارت های مختلف را نیز از همین راه به او یاد بدهید تا راحت‌تر بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند و نظر خود را بیان نماید. از طرفی بازی های مختلف، توانایی های بالقوه کودک را به چالش می کشند و می توانند آن ها را به فعلیت برسانند. بازی ها جنبه های مختلف کودکان را به چالش می کشند و به آنان دیدگاه تازه‌ای می دهند، از این رو این تجربیات جدید باعث می شود خلاقیتشان شکوفا شود.

نیاز کودکان به بازی:

بازی کودکان طبیعی‌ترین و بدیهی‌ترین حق آنان است که مهم‌ترین راه آشنایی آنها با جهان اطراف و افراد دیگر نیز محسوب می شود. بسیاری از آموزش های اولیه و مراحل تقویت هوش های کودکی، از طریق بازی های مختلف در خانه بازی کودک و مهد کودک به آن ها انتقال داده می شود.

کودکان در حین بازی از ذهن و بدنشان کار می کشند و همین نکته سبب می شود فعالیت، آنها را به درک درست هدایت کند. یکی از بهترین راه ها، تهیه اسباب بازی های فکری برای کودکان است. اسباب بازی های فکری برای آنها موقعیت های جدیدی ایجاد می کنند که مهارت هایی همچون تصمیم گیری، کنترل شرایط، سازگاری و پیدا کردن راه حل را یاد می گیرند. بازی کودکان یک نیاز حیاتی است که در صورت برآورده نشدن این نیاز، در بزرگسالی دچار مشکل خواهید شد. سنین 1 تا 7 سال، سن رشد کودکان بوده و باید بهترین شرایط ممکن را از نظر عاطفی و دیگر جهات، برای آنها فراهم کنید.

فواید بازی کودکان

بازی تنها یک سرگرمی برای وقت گذرانی کودکان نیست. آنها گاهی مفاهیم عمیق و بدیهیات زندگی خود را در خلال این بازی ها درک می کنند و پایه های باورها و ویژگی اخلاقی آنها شکل می گیرد. بازی کردن فواید بسیاری برای کودک دارد. آنها با بازی خود را تخلیه می کنند و هویت خود را می یابند.

بازی کودکان و رشد مغزی در آنها:

بازی کردن کودک باعث رشد مغزی او می شود. در واقع مغز کودک دارای ارتباط دهنده های سلولی به نام سیناپس است. زمانی که سیناپس بیش از حد تولید شود، دریافت ها در مغز کاملاً ذخیره می شوند و مقدار زیادی از این ادراکات در دریافت هایی وجود دارند که همراه با بازی های حرکتی و حسی القا می شوند. حتی برخی مطرح کرده‌اند که بازی کودکان با شرایط هدفمند و درست، می تواند ساختار فیزیولوژیک مغز را تغییر دهد. این موارد در قشر مغز که مسئول پردازش رفتار های شناختی است، تغییرات بیشتری ایجاد می کنند.

بازی کودکان و بالا رفتن هوش و خلاقیت در آنها:

از دیگر فواید بازی کردن، افزایش هوش است؛ یعنی کودکانی که به نحوی مؤثر بازی میکنند، در بزرگسالی باهوشتر هستند. کودکان در بازی ها تصمیم می گیرند و برای رسیدن به نتیجه و برنده شدن، دست به امتحان راه های جدیدی می زنند. همچنین بازی های آزاد و بازی هایی که آزادی عمل در آن ها بیشتر است، می توانند ابعاد خلاقیت کودکان را بهتر نشان دهند.

بازی کودکان و تقویت روابط در آنها:

کودکان در بازی ها، به ویژه بازیهایی که به صورت دسته جمعی و یا بین دوستان انجام می شوند، مهارت های ارتباطی و کلامی خود را می آموزند و آن را می آزمایند. حتی والدین با شرکت کردن در بازی های کودکشان می توانند در اجتماعی شدن او و همچنین بالا رفتن هوش اجتماعی وی، نقش مؤثری داشته باشند.

بازی کودکان در دوران قرنطینه:

در دوران قرنطینه شرایطی پیش آمده است که بسیاری از کودکان دیگر فضای قبل را ندارند و روابط بسیار محدودتر شده‌اند. در چنین شرایطی مهم است که بتوانید به عنوان والدین، در بازی کودکان خود شرکت کنید و گاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی، محیط هایی را برای بازی آنها انتخاب کنید. کودکان در مواجهه با دیگران است که شخصیت خود را می یابند، این تجربه می تواند روی رفتار و باورهای آنان از این اتفاق تأثیر داشته باشد. بازی کردن والدین با کودک باعث می شود تا او احساس بهتری داشته باشد و نتیجه این اعتماد، ساختن اوقاتی خوش است.

جمع‌بندی:

همان‌طور که گفته شد، بازی کودکان در کنار هم سن و سالان خودشان و همچنین در محیط های حفاظت شده، می تواند خاطره خوبی برایشان بسازد و مهارت های اجتماعی و هوش هیجانی آنان را بالا ببرد. خانه بازی بالونیا، با هدف ایجاد یک مکان حرفه‌ای و دنج برای کودکان و خانواده‌هایشان، محیطی صمیمی را به وجود آورده است که همراه با معلمان دلسوز و خبره، کمک می کنند کودک شما اوقات خوشی را سپری کند. با مراجعه به مجموعه بالونیا، کودک شما با هم سن و سالان خود رفت و آمد می کند و برای والدین هم فضایی جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.


منبع : https://ballooniakids.com

1282 | 19 مرداد 1400
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.