برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

کودکان باید از چه سنی به کلاس ورزش بروند؟

کودکان زیر 6 سال به کلاس های ورزشی تخصصی نیازی ندارند و فعالیتهای بدنی آنها در غالب بازیهای هوازی کفایت می کند.
لیلا صدیقی پور (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ورزش) در خصوص فرستادن کودکان زیر 6 سال به کلاس ورزش گفت: کودکان به ورزش نیاز دارند، خصوصا در جامعه کنونی که کودکان نسبت به نسل‌های قبل به دلیل بازی‌های رایانه ای، بی تحرکی و عدم فعالیت در آنها افزایش یافته و در نهایت موجب چاقی و همچنین درد در سیستم اسکلتی و عضلانی آنها می‌شود.
وی ادامه داد: تحرک در کودکان از سنی که شروع به راه رفتن می‌کنند باید در نظر گرفته شود، ولی کودکان زیر 6 سال به کلاس‌های ورزشی تخصصی نیازی ندارند و فعالیت‌های بدنی آنها در غالب بازی‌های معمولی که انجام می‌دهند مثل بازی‌هایی که به شکل هوازی است، کفایت می‌کند.
کودکان زیر 6 سال مستعد آسیب های ناشی از ورزش:
این متخصص با اشاره به اینکه انجام ورز‌ش‌های تخصصی ترجیحا بعد از 6 سال باید با رعایت اصول و قوانینی انجام شود، گفت: به دلیل اینکه سیستم عضلانی و اسکلتی کودکان در این سنین بالغ نشده، نسبت به آسیب های ورزشی خیلی مستعدتر هستند و با توجه به علایق کودک به ورزش باید مربی باتجربه و ماهری باشد که تحت نظر آن کودک ورزش را انجام دهد.
وی گفت: اصول اولیه ورزش که شامل گرم کردن و بعد سردکردن است نیز باید رعایت شود و در صورتی که کودک دچار خستگی زودرس و بی حوصلگی شود، حتما به پزشک مراجعه کنند، شاید که ورزش متناسب با توانایی کودک نبوده و باید نوع ورزش را تغییر داد، پس نشانه‌های اولیه کودک در مقابل ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است.
دکتر صدیقی پور در پایان در خصوص اینکه ژیمناستیک برای کودکانی که بیماری شلی لیگامان ها دارند ورزش مناسبی نیست، اظهار داشت: چرا که این ورزش انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد و با توجه به اینکه بدن این افراد انعطاف پذیری بیش از حد دارد و علی رغم اینکه می توانند در این ورزش موفق باشند، ولی به دلیل آسیب پذیری زیاد اصلا توصیه نمی شود.
 
2869 | 29 اردیبهشت 1393
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.