برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

موش و گربه با یاد زنده یاد حسن حامد در تالار هنر به اجرا می‌رود

کارگردان تئاتر کشورمان گفت: نمایش "موش و گربه" نوشته زنده یاد حسن حامد، برگرفته از اثر "عبید زاکانی" در تالار هنر به کارگردانی "زری طالبی" هر روز به جز شنبه‌ها تا سی‌ام بهمن ماه به روی صحنه می‌رود.
زری طالبی" کارگردان تئاتر گفت: نمایش "موش وگربه" در سال 88 در جشنواره اجرا و همچنین این اثر درگذشته به اجرای عموم رسید در حال حاضر این نمایش ویژه کودک و نوجوان در تالار هنر به روی صحنه می‌رود.
 
وی درخصوص تغییرات داده شده در این اثر بیان کرد: این نمایش با اجرای گذشته تفاوتی دارد و این تفاوت مربوط به نوع اجرا برای مخاطب است زیرا این نمایش برخلاف گذشته برای کودک و نوجوان به اجرا می‌رود و به همین دلیل از فاصله گذاری و ارتباط با مخاطب بعنوان ملزومات کار کودک بهره گرفته‌ایم.
 
این کارگردان تئاتر افزود: با توجه به پیشنهاد داده شده برای به اجرا رفتن این اثر برای کودک، در طراحی لباس و طراحی صحنه و گریم بازیگران تغییراتی ایجاد شده تا صحنه برای کودکان با جاذبه بصری بیشتری جلوه‌گر شود، زیرا سلیقه کودک طراحی رنگین و شادی را می‌طلبد.
 
طالبی عنوان کرد: این نمایش تحت اعمال ممیزی قرار گرفت و تعدادی از موسیقی‌‌های انتخاب شده و بعضی از حرکات موزون برای اجرای این اثر، تأیید نشد.
 
این کارگردان تئاتر بیان کرد: در این اثر، از بعضی صحنه‌ها توسط خودم کاسته شده زیرا طولانی بودن و تعدد صحنه‌ها مخاطب کودک را خسته‌ می‌کند، بنابراین شاید در اجراهای بعدی این اثر نیز برخی صحنه‌ها کوتاه‌تر شوند.
 
طالبی تصریح کرد: این نمایش بهانه‌ای برای زنده کردن یاد حسن حامد است، از زنده یاد حسن حامد و "موش وگربه" به قلم وی و برگرفته از اثر "عبید زاکانی" بیانگر توانایی این نویسنده است، اگر حسین حامد در قید حیات بود از افراد بزرگ عرصه هنر محسوب می‌شد.
 
این کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: این اثر باتوجه به فاخر و آموزنده بودن می‌تواند کودک و نوجوان را با ادبیات کهن و فاخر آشنا کند.
 
لازم به ذکر است؛ نمایش "موش و گربه" هر روز به غیر از شنبه‌ها تا 30 بهمن در تالار هنر از ساعت 19 به کارگردانی "زری طالبی" میزبان مخاطبان است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
3447 | 3 بهمن 1392
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.