برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

مادران حتما بخوانند

چه غذایی به رفع استرس کودکان کمک میکند؟  

مادران برای حفظ آرامش و آرامش عصبی در کودکان حتما از عدسی استفاده کنند. عدسی دارای خواص فراوان است و تنها رفع کم خونی و افزایش فسفر بدن میتواند علت استفاده افراد از آن باشد، والدین میتوانند استفاده بسیار زیادی از “عدس” برای بهبود اخلاق و رفتار کودکان خود کنند. پژوهشگران به والدین توصیه میکنند تا حتما در لحظات پر استرس، شب اول مهر، صبح روز اول مدارس، شب‌های امتحانی به عنوان یکی از وعده‌های غذایی، عدسی با ترکیبات آن مانند عدس پلو را به وعده غذای اصلی کودکان محصل خود اضافه نمایند.
در ترکیبات دانه عدس علاوه بر فسفر که سبب بهبود عملکرد مغز کودک میشود مواد دیگری مانند فولات وجود دارد که عامل مهمی برای بهبود خلق و خو و برطرف کردن استرس در افراد است. بررسیها نشان میدهند اکثر افرادی که دچار افسردگی حاد هستند، کودک یا بزرگسال فرقی نمیکند،از کمبود فولات در جریان خون خود رنج میبرند و به همین خاطر فولات بعنوان یک داروی ضد افسردگی برای درمان مشکل این افراد کاربرد دارد!!

  چه موادغذایی باعث ایجاد استرس میشوند؟
کافئین ماده ای محرکست که در قهوه، چای، کولاها، شکلات وجود دارد. مصرف زیاد موادغذایی حاوی کافئین همانند استرس عمل میکند و گاهی اوقات علائم آن را بدتر هم میکند.کافئین، همچنین جذب آهن دریافتی از طریق مواد گوشتی مانند
( گوشت مرغ و قرمز) را مهار میکند و سبب ایجاد کم خونی ناشی از فقر آهن میشود.مصرف بیش از حد موادقندی ساده مانند شکر نیز به عنوان عاملی برای ایجاد استرس و تحریک پذیری شناخته شده اند

طرز تهیه عدسی:
عدس : یک پیمانه
گندم : یک دوم پیمانه
عصاره گوشت آماده : یک عدد
نمک : یک دوم قاشق چایخوری
فلفل : یک دوم قاشق چایخوری

روش تهیه صبحانه کامل عدسی گندم

عدس را با آب کاملا بپزید. گندم را با عصاره گوشت و آب کاملا پخته تا له شود سپس با مخلوط کن آن را مخلوط کرده تا یکدست شود. حالا به عدسی اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه با هم مخلوط کنید. در آخر نمک و فلفل را هم اضافه کنید.

ارزش غذایی:

عدس و گندم به علت داشتن پروتئین و کربوهیدرات دارای انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه است. در ضمن فولات موجود در عدس برای کسانی که بیماری قلبی دارند توصیه می شود.

فوت آشپزی :

عدس و گندم را شب قبل در آب ولرم خیس کنید تا هم نرم شود و هم از نفخ جلوگیری کند.

پیشنهاد من :

بهتر است این صبحانه با عسل و دارچین سرو شود. این ترکیب عدسی گندم را بسیار خوشمزه خواهد کرد.
3367 | 3 مهر 1395
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.