برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

غذای کمکی کته گوجه فرنگی با گوشت قلقلی

کته گوجه یک غذای کمکی مناسب برای کودکان 9 ماه به بالا
مناسب برای کودکان 9 ماه به بالا
مرحله (1): يك قاشق غذاخوري پر گوشت (خالص بدون چربی) چرخ كرده را همراه با يك پياز كوچك رنده شده و مقدار كمي ادويه ملايم نظير زردچوبه و امثال آن مخلوط كرده و به صورت قلقلي در آوريد و دريك قاشق مرباخوري روغن مايع يا كره تفت بدهيد (روغن زیتون برای این کار مجاز نیست) و بگذاريد به آرامي بپزدو آن را کنار بگذارید.
مرحله (2): حالاچهار قاشق غذاخوري برنج را با آب و دو عدد گوجه فرنگي متوسط رنده شده (بدون پوست) و يك عدد سيب‌زميني متوسط كه قبلاً پوست كنده و خرد كرده ايد و يك قاشق مرباخوري روغن، بپزيد . موقع دم كردن برنج، قلقلي‌ها را لا به لای کته قرار دهيد. در تهيه كوفته قلقلي مي‌توانيد از يك نوع سبزي هم استفاده نمائيد. تا ارزش غذایی غذا بالاتر برود. اگر گوشت از غذا حذف شود، حتی کودکان بالای 5 ماه هم میتوانند این کته را نوش جان کنند به شرطی که، به گوجه آلرژی نداشته باشند.
نکته:
1) روغن زیتون برای سرخ کردن غذا آن هم طولانی مدت و حرارت بالا مناسب نیست و چون به درجه دود میرسد حتی سرطانزا خواهد شد.  با روغن سرخ کردنی که درجه دود بالایی دارد، غذا را سرخ کرده و موقع مصرف از روغن زیتون روی غذا بریزید.
2) گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های C و A ، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی نیز هست.
3) از مصرف رب گوجه در غذای کودک جدا پرهیز کنید. رب حاوی نگهدارنده و رنگ و نمک زیاد است و همه برای کودکان مضر است.
3754 | 3 بهمن 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.