برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

بچه ها را برای فصل سرما آماده کنیم

با کمی تغییر در رژیم غذایی روزانه خود و کودکانمان می توانیم فصل سرما را بدون دردسر و سرماخوردگی پشت سر بگذاریم

غذاها را با ادویه ها و سبزیجات معطر غنی کنید.

برای تقویت سیستم ایمنی بچه ها سعی کنید از همان ابتدای کودکی غذاهایشان را به جای نمک و روغن و غیره با سبزیجات معطر و ادویه هایی مانند گشنیز، آویشن، ریحان، رزماری، مریم گلی، زیره، زنجبیل و ... طعم دار کنید. این سبزیجات معطر هر کدام خواص فوق العاده ای دارند.

استفاده از میوه و سبزیجات تازه:

یکی از کارهایی که همیشه باید برای بچه ها انجام دهید تهیه ی میوه وسبزیجات سالم است. این مواد غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی هستند که برای سلامت کودکان لازم و ضروری است. اگر فرزندتان میلی به میوه و سبزیجات نشان نمی دهند باید خلاقیت خود را به کار بگیرید و آن ها را تشویق به خوردن بکنید. میوه ها و سبزیجات زیر را در الویت قرار دهید:

انگور و انجیر:
از فصل انجیر تازه و انگور استفاده کرده و انرژی بچه ها را افزایش دهید. این میوه ها حاوی قند طبیعی هستند و بدن بچه های در حال رشد را تقویت می کنند. این دو میوه ی ارزشمند حاوی ویتامین های C و B، مواد معدنی و عناصری مانند منیزیم، آهن، کلسیم و پتاسیم هستند. حتماً انگور را به صورت میوه ی کامل یا آب انگور به بچه ها بدهید. این میوه ی انرژی زا سرشار از کربوهیدرات ها است که برای بچه های ورزشکار نیز لازم است. انگور حاوی خواص آنتی اکسیدانی بالایی است و برای تقویت قلب بچه ها مؤثر است.

سیب:

سیب را به عنوان میان وعده ای مناسب در نظر داشته باشید. با شروع مدارس یک عدد سیب در کیف مدرسه شان قرار دهید. ساعت 4 بعد از ظهر زمان مناسبی برای خوردن سیب است. مصرف این میوه به همراه 4 تا 5 عدد بادام یا فندق و نان، پنیر و گردو به همراه کمی شکلات سیاه بهترین عصرانه برای بچه هاست.

میوه های خشک:

میوه های خشک منبع فوق العاده ی ویتامین ها و مواد معدنی هستند. علاوه بر میوه های تازه حتماً بچه ها را با میوه های خشکی مانند کشمش، زردآلوی خشک و خرما و غیره تغذیه کنید تا قدرت دفاعی بدن شان افزایش پیدا کند.

بلال و ذرت:

ذرت تازه که به «شیر بلال» هم معروف است جزو سبزیجات بسیار مفید و البته مورد علاقه ی بچه ها محسوب می شود. این سبزی کم کالری (96 کیلوکالری برای هر 100 گرم) شاخص گلیسمی پایینی دارد و خیلی آهسته جذب خون می شود. در نتیجه یک منبع انرژی فوق العاده برای همه بخصوص بچه ها محسوب می شود. هر بلالی که در منزل برای فرزندتان تهیه می کنید و یا با دانه های ذرت و ترکیب آن با قارچ و سبزیجات معطر عصرانه ای برای او آماده می کنید ویتامین C،B و E را جذب بدن فرزندتان کرده و او را از آهن، منیزیم، زینک (روی)، فسفر، پتاسیم و آنتی اکسیدان های مفید برای تقویت قوه بینایی بهره مند کرده اید.

بروکلی:

بروکلی یکی از سبزیجات مفید و کم کالری است که باید با هر ترفندی در برنامه ی غذایی بچه ها گنجانده شود. این سبزی منبع فوق العاده ی ویتامین C است که سیستم ایمنی بچه ها تقویت می کند. بروکلی همچنین حاوی فیبرها و بتاکاروتن و دیگر مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و غیره است. حتماً داخل سالادها بروکلی بریزید. دست به هر ابتکاری بزنید تا بتوانید بروکلی را وارد برنامه ی غذایی بچه ها بکنید. چون این سبزی برای تقویت سیستم ایمنی آن ها و آماده سازی شان برای فصل سرما فوق العاده است.

مکمل ها اگر لازم باشند:

اگر تصور می کنید که فرزندتان ضعیف شده و نمی توانید به صرف مصرف مواد غذایی آهن، ویتامین C و دیگر ترکیبات مغذی بدن وی را تأمین کنید حتماً با مشورت پزشک مکمل مصرف کنید. برای تقویت سیستم ایمنی بچه ها مکمل های مورد نیاز بخصوص آهن و ویتامین C توصیه می شود. البته لازم است که حتماً تحت نظر پزشک تجویز و مصرف شوند. می توانید همین روزها به پزشک مراجعه کرده و یک چک آپ برای فرزندتان انجام دهید.

2418 | 13 آبان 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.