برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

پنج نکته در تربیت فرزند که خانواده ها باید رعایت کنند قسمت اول

دعوای والدین سبب کاهش رشد مغز کودکان می شود تحقیقات اخیر محققان انگلیسی نشان می دهد دعوای والدین درحضور کودکان به علت کاهش رشد مغز آنها، می تواند تاثیرات جبران ناپذیری در زندگی آینده کودک داشته باشد. اسکن مغز کودکانی که تا سن ۱۱ سالگی تجربه مشکلات خفیف یا متوسط خانوادگی داشته اند، نشان می دهد رشد مغزی این کودکان دچار اختلال بوده و این افراد می توانند در معرض خطر بیماری های روانی باشند. این مشکلات شامل دعوا و جروبحث پدر و مادر، سوء استفاده جسمی یا عاطفی و نبود محبت و ارتباط بین اعضای خانواده است.
پنج نکته در تربیت فرزند که باید خانواده های ایرانی رعایت کنند:
1- عشق پایدار
2- تربیت پایدار
3- یادگیری پایدار
4 - استعداد یابی
5 - لذت پایدار

عشق پایدار :
به دو قسمت تقسیم می شود.
۱- انگیزه برای ایجاد زندگی مشترک
۲- لذت بردن و تداوم زندگی مشترک

که این دو مقوله هر کدام اگر انتخاب صحیح و آموزش متد های همسرداری در آن دخیل نباشد با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
نمیشود به مقوله ی ازدواج به مانند کشت دیم نگاه کرد و همه چیز را به سرنوشت سپرد.

بی تردید متد همسرداری و سپس متد تربیت فرزندان دو مساله بسیار مهمی است که تمامی خانواده ها باید در مورد آن آموزش ببینند.
بسیاری از خانواده های ایرانی تربیت کردن فرزندان را با بزرگ کردن آنها اشتباه میگیرند و تصور میکنند رسیدگی به امور تغذیه ،نحوه پوشش و ثبت نام در کلاس های مختلف میتواند جای تربیت صحیح آنها باشد ولی در واقع این دو مقوله باهم تفاوت دارد و همه ی اولیاء پس از یادگیری متد همسرداری باید متد تربیت فرزندان را نیز یاموزند.
متد فرزند داری باید به گونه ای باشد که با بزرگتر شدن فرزندان و گذشت زمان تدبیر مشاورین فن نیز تغییر کند به این معنا که هرچه بچه ها از کودکی به سمت بلوغ و پس از آن کشیده میشوند اصولی که باید رعایت شود تغییر میکند.

 اگر با این اصول آشنا نبوده و بر طبق آنها پیش نرویم در هر مقطع سنی با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد که دیگر جبران پذیر نیست.

مانند گلوله ای از برف که از دستانمان رها شده ،و دیگر قابل بازگشت نیست و هر لحظه بزرگ و بزرگ تر شده بلکه تبدیل به بهمن عظیم شده و خسارتی که به بار می آورد قابل کنترل نیست.

ممکن است این سوال پیش بیاید که مگر پدرو مادرهای زمان ما متد بلد بودند یا آموزشی دیده بودند ؟!!!!!

ما به هیچ عنوان نباید دوران کودکی و نحوه ی تربیت گذشته را با زمان حال و با محیطی که فرزندانمان در آن تربیت میشوند مقایسه کنیم و نباید هردو دوران را با هم یکی بدانیم .

ادامه مطلب در شماره بعدی....



2501 | 9 آبان 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.