برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

راهکار های موثر در زمان سرماخوردگی کودکان

سرماخوردگی شاید یک موضوع ساده برای بزرگسالان باشد اما در کودکان وضعیت متفاوت است.پدران و ماردان میدانند که به کودک هر دارویی نمیشود خوراند و مراقبت از کودک هنگام بیماری شرایط خاصی دارد.

 پیشگیری از کم آب شدن بدن کودک در هنگام سرماخوردگی:

 مهمترین کار پیشگیری از کم آبی بدن کودک است. نوشیدنی که به کودک می دهید باید ترکیبی از آب، آب میوه و مقدار اندکی زنجبیل باشد   خوراندن سوپ مرغ به کودک می تواند به راحتی آب مورد نیاز بدن او را تامین کند.

مبارزه با گرفتگی بینی:

یکی از بهترین راه های مبارزه با گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی در زمان سرماخوردگی کودکان استفاده از سرم های شست و شو و تمیز کردن بینی است . استفاده از اسپری های بینی و داروهای ضد احتقان برای کودکان توصیه نمی شود . دانشمندان معتقدند کودکان 6 تا 10 ساله که از سرم های شست و شو برای تمیز کردن بینی شان استفاده می کنند زودتر از سایر همسالان شان که چنین نیستند بهبود می یابند . دکتر کاردیئلو توصیه می کند:" فرزندتان را به پشت بخوابانید و در هر سوراخ بینی اش سه قطره سرم شست و شو بچکانید .

درمان قرمز شدن پوست :

تمیز کردن پی در پی بینی در هنگام سرماخوردگی کودکان می تواند پوست این ناحیه را قرمز، تحریک پذیر و زخم کند با استفاده از کرم های مرطوب کننده این ناحیه را ماساژ دهید .

تمیز نگاه داشتن دستها:

فرزندتان به سنی رسیده است که بتواند مسئولیت نظافت روزانه اش را به عهده بگیرد و دست هایش را مرتب بشوید. به فرزندتان بیاموزید دست هایش را به خصوص پس از تمیز کردن بینی و پیش از غذا خوردن بشوید. این عادت می تواند از بیمار شدن فرزندتان جلوگیری کند .

 استفاده از عسل:

کودکان زیر یک سال به دلیل خطر مسمومیت غذایی حاد (botulism ) نباید عسل بخورند، اما استفاده کردن از عسل برای درمان گلو درد و سرفه کردن کودکانی که از مرز یک سالگی گذشته اند بسیار مفید است .

 مرطوب کردن راه های تنفسی:

در دوران سرماخوردگی اگر فرزندتان سرفه های شدید می کند، او را تشویق کنید چهار بار در روز به مدت 15 دقیقه دوش آب گرم بگیرد تا راههای تنفسی اش باز شوند و سرفه هایش متوقف شوند . استفاده از دستگاه رطوبت ساز ( بخور ) سرد می تواند مفید باشد،

استراحت کردن:

خواب شبانه راحت و کافی می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی کودکان کمک کند. اگر فرزندتان مرتب بیمار می شود نشان دهنده آن است که به خواب بیشتری نیاز دارد .

هوشیاری در قبال مصرف آنتی بیوتیک ها:

آنتی بیوتیک ها در درمان عفونتهای باکتریایی نقش اساسی ایفاء میکنند اما برای درمان سرماخوردگی عادی کودکان تجویز و مصرف آنتی بیوتیک کاری اشتباه استمصرف آنتی بیوتیک سبب مقاوم شدن باکتری ها و تضعیف سیست ایمنی بدن می شود .

پرهیز از مصرف شربت سینه : در هنگام سرماخوردگی کودکان

نگران سرفه های روزانه فرزندتان نباشید چون می تواند به انتشار خلط و کاهش تراکم در ریه ها کمک کند. اگر فرزندتان بیش از چهار سال دارد و سرفه های شبانه مانع خوابیدن او می شود باید برای متوقف کردن سرفه ها به پزشک مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید مصرف داروها برای متوقف کردن سرفه در کودکان کاری عبث است و می تواند خطرناک باشد .

 

2874 | 26 مهر 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.