برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

معرفی چند بازی برای تمرین مسِئولیت پذیری و بالا بردن تمرکز کودکان

بازی برای تمرین مسئولیت پذیری و بالا بردن تمرکز کودکان بسیار حائز اهمیت می باشد.در اینجا شما را با نمونه ای از این بازیها آشنا خواهیم کرد.
پرتاب جوراب در سبد:
همه جوراب های تمیز اهالی خانه را در اتاق نشیمن جمع کنید. از کودک بخواهید تا لنگه جوراب ها را بیابد.پس از جفت شدن همه جـوراب ها به او بیاموزید تا آنها را در هم داخل کند و به شکل توپ در بیاورد.سپس، چند متر دورتر چند جعبه کفش قرار دهید و نام هر کدام از اعضای خانواده را روی هر کدام از آنها بنویسید.
هدف از این بازی این است که کودک جوراب هر کس را در جعبه خودش پرتاب کند.
با این بازی کودک را در انجام کارهای خانه وارد کرده اید و او می آموزد هر کسی در خانه وظیفه ای برای انجام دادن دارد. هنگامی که کار خانه را به یک بازی مفرح تبدیل کنید حتی فرزندان کوچک تر نیز مشتاق می شوند تا این کار را انجام دهند.
نکته: پس از انجام این کار او را تشویق و تحسین کنید که کارش را درست انجام داده است. شاید دفعه ی بعد، دوست داشته باشد در تا کردن ملافه ها به شما کمک کند!
 چشم بسته:
به كودكتان بگوييد، چشم هايش را ببندد و مثلثي را تصور كند. سپس از او بخواهيد با چشمان بسته آن مثلث را روي كاغذ به آرامي و با دقت بكشد و سپس براي بار دوم اين كار را تكرار كند.
نتيجه دو كار را به او نشان دهيد معمولا مثلث دوم با اشكال ها و ايرادهاي كمتري كشيده می شود و بهبودشرايط كاملاً مشهود است.
شما مي توانيد اين بازي را در طول روز چند بار به صورت مسابقه با فرزندتان انجام دهيد و هر بار تصاوير مختلف و ساده (مربع ، ستاره، مستطيل و ...) بكشيد. به او يادآوري كنيد هرچه او تصوير را آرام تر و با دقت بيشتري بكشد و تمركز بيشتري داشته باشد نتيجه كار بهتر خواهد بود.
2691 | 5 مهر 1394
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.