برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

تخم کبک و خواص آن

تخم کبک به دلیل خصوصیات ژنتیکی کبک و شرایط پرورش بسیار خوش طعم، لذیذ و مقوی است.....

تخم كبك در مقايسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.

ترکیبات تخم کبک تقریباً شبیه تخم بلدرچین می باشد بنابراین از لحاظ فسفر، آهن، ویتامین) B1تیامین) ویتامین )B2ریبوفلاوین) بسیار غنی می باشد. وزن و اندازه تخم کبک حدود 1.5 برابر تخم بلدرچین و حدود یک سوم تخم مرغ می باشد.

تخم کبک دارای پروتئین بالا و چربی پایینی است. تخم کبک، سریع هضم می شود و برای تقویت سیستم گوارشی هم مناسب است. ویتامین های گروه B و آهن، جزو مواد مغذی تخم کبک است.

تخم کبک به دلیل خصوصیات ژنتیکی کبک و شرایط پرورش بسیار خوش طعم، لذیذ و مقوی است. انواع اسیدهای آمینه کمیاب که در سایر منابع پروتئینی محدود می باشند، در تخم این پرنده به وفور وجود دارد.

تخم کبک برای کودکان، مادران باردار و شیرده، افراد مسن و کسانی که نیاز به پروتئین با جذب بالا دارند بسیار مفید می باشد.

تخم کبک از لحاظ ترکیبات بسیار متناسب با نیازهای بدن انسان بوده و مصرف چند عدد از آن در روز می تواند بیشتر احتیاجات غذایی بدن را تامین کند. برای استفاده از تخم کبک می توانید در وعده صبحانه خود 3 یا 4 عدد تخم کبک را بصورت آب پز و یا نیمرو بدون یا با روغن کم میل نمایید. این مقدار مصرف حداقل شما را حدود 5 ساعت سیر نگه داشته و تقریباً تمام نیازهای بدن شما را تامین می کند.

مصرف تخم و گوشت کبک برای تقویت قوای فکری و جنسی ، برطرف کردن ضعف عمومی بدن ،درمان فشار خون ، بیخوابی ، عقب آفتادگی جسمی ، تقویت دستگاه گوارش درمان آسم و پیشگیری از بیماری های قلبی ، عروقی موثر است ،

به هر حال تخم کبک برای کودکان رشد سریع و صحیح، برای نوجوانان هیجان و جنب و جوش، برای جوانان نشاط، برای میانسالان تندرستی و اطمینان و برای کهنسالان سلامت مجدد و تمدید قوا و شادابی را به ارمغان می‌آورد.

15404 | 28 تیر 1396

توسط امیر در تاریخ 1400/6/13 18:20

ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشیدhttps://soland.ir

نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.