برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

جذب 16 آتش نشان زن در پایتخت

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا از جذب 16 آتش نشان زن در پایتخت خبرداد.

 ۲۰۲ سال پیش مصادف با سال ١٨١٨ میلادی «مولی ویلیامز»، زن آفریقایی-آمریکایی در نیویورک برای اولین‌بار ⁧آتش‌نشان⁩ شد اما سهم زنان ایرانی در قامت ⁧آتش‌نشان تا به امروز بیشتر در مانورها و برنامه‌های نمایشی بوده است!

 ۱۴ سال پیش در پی فراخوان آتش‌نشانی ⁧کرج،⁩ اولین آتش‌نشانان زنِ خاورمیانه پس از گذراندن آزمون‌های سنگین علمی و عملی در این شهر مشغول به  کار شد. بر طبق اظهارات سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران مانع بزرگ بر سر آتش‌نشان شدن بانوان تا به امروز، تعریف آتش‌نشانی به عنوان فعالیتی مردانه بوده است.

و اما

طی اخبار روزهای اخیر فعالیت زنان آتش نشان در تهران از چه زمانی آغاز می شود؟

سید جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: طی  اقدامات انجام شده تصمی گرفته شده که در میان نیرو هایی که در آتش نشانی تهران جذب می شوند  آتش نشانان زن نیز حضور داشته باشندوی گفت: این افراد ۱۶ آتش نشان زن خواهند بود که به صورت پایلوت باید پس از گذراندن مراحل تعریف شده آغاز به کار خواهند کرد.   

وی افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این ساز و کارها تا  پایان آذرماه مشخص شود، زمانی که شرایط کرونا به گونه ای باشد که اجازه برگزاری این ها را به ما بدهد آزمون های علمی و عملی برگزار می شود و نفرات برتر وارد مرحله گذراندن آموزش های لازم خواهند شدملکی در خصوص نحوه انتخاب این ۱۶ نفر گفت: قطعا افراد را به صورت سلیقه ای انتخاب نمی کنیم، اما اینکه این افراد با چه شرایطی و بر چه اساسی انتخاب خواهند شد و .. در حال بررسی است

 

1332 | 10 آذر 1399
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.