برای مشاهده لیست مهدکودک ها روی منطقه کلیک کنید

آیا کودکان هم نیاز به ضدآفتاب دارند؟

محافظت از پوست کودکان در برابر آفتاب، یکی از مهمترین کارهایی است که والدین باید انجام دهند.

میدونستید فقط یک آفتاب سوختگی همراه با تاول در دوران کودکی کافیه تا خطر ابتلای کودک را به ملانوما، که کشنده‌ترین نوع سرطان پوست است را دو برابر کند؟

کودکان از چه سنی باید کرم ضدآفتاب استفاده کنند؟

کودکان از 6 ماهگی به بعد به ویژه در فصول گرم سال که زاویه تابش خورشید حالت عمودی دارد، باید از کرم‌ ضد آفتاب مخصوص استفاده کنند.

بنا بر نظر کارشناسان ز آنجایی که کودکان زیر شش ماه برای تکامل و رشد استخوان‌های خود نیاز به جذب ویتامین D از طریق نور آفتاب دارند و از طرف دیگر ممکن است کرم ضد آفتاب در آنها ایجاد حساسیت کند، نیاز به استفاده از ضد آفتاب ندارند. پس از طی سن شش ماهگی لازم است که والدین کرم ضد آفتاب فیزیکی مخصوص کودکان را برای آنها مورد استفاده قرار دهند.

انواع ضدآفتاب ها:

کرم‌ های ضدآفتاب بر اساس نوع فیلتری که برای جذب یا تفرق اشعه خورشید در تهیه آنها به کار می‌رود، به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند. فیلترهای ضدآفتاب ‌های شیمیایی از نوعی مواد شیمیایی است و برای افرادی که به نور آفتاب یا مواد شیمیایی حساسیت دارند و یا به نوعی به بیماری‌های پوستی مبتلا هستند و همچنین برای کودکان توصیه نمی‌شوند. این دسته از افراد باید از ضدآفتاب‌ های فیزیکی استفاده کنند. فیلترهای مورد استفاده در ضدآفتاب‌ فیزیکی از نوع غیرشیمیایی است و به کودکان و افرادی که بیماری‌های پوستی و یا حساسیت پوستی دارند، توصیه می‌ شود.

SPF در ضدآفتابها نشانگر چیست؟

SPF یا همان فاکتور حفاظتی در برابر خورشید، بیانگر اثربخشی ضدآفتاب در جلوگیری از آفتاب سوختگی است. انجمن متخصصان اطفال آمریکا (AAP)، توصیه کرده است که از ضدآفتاب دارای SPF حداقل ۱۵ برای کودکان استفاده شود. هرچه محصولیSPF بالاتری داشته ‌باشد، محافظت بیشتری هم دارد.

لازم است افراد هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار حدود نیم تا یک گرم از این کرم را روی پوست خود بمالند. به دلیل اینکه فیلترهای ضدآفتاب بعد از ۲ تا ۳ ساعت خاصیت خود  را از دست می‌دهند، لازم است افراد در فواصل زمانی ذکر شده، کرم را بر روی پوست خود تجدید کنند.

بهتر است افراد بین ساعت ۱۰ تا ۱۴ روز که میزان تابش نور خورشید بیشتر است، از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت برای خارج شدن، علاوه بر کرم‌ ضدآفتاب از کلاه و لباس پوشیده استفاده کنند زیرا این کرمها به تنهایی قادر به محافظت از پوست در برابر نور آفتاب نیستند.

 

 

 

1463 | 13 خرداد 1393
نظر شما ثبت شد و با تایید مدیر منتشر خواهد شد.
امکان ارسال پیام در حال حاضر وجود ندارد.